فرودگاه بین المللی نگوراه رای

فرودگاه بین المللی نگوراه رای

فرودگاه بین المللی  نگوراه رای مهم ترین فرودگاه جزیره ی بالی می باشد که در ارتفاع ۴ متری از سطح دریا واقع شده و ۱۵ دقیقه با جنوب بالی فاصله دارد. این فرودگاه که در اتوبان قرار گرفته است و امتداد آن به تنگه ای وصل می شود، شبه جزیره ی باکیت را به زمین های اصلی بالی متصل می کند.
این فرودگاه به نام قهرمان ملی اندونزی، نگوراه رای، نام گذاری شده است که در جریان انقلاب اندونزی به قتل رسید.
در سال ۲۰۱۷ از طریق فرودگاه بین المللی نگوراه رای حدود ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر جابه جا شده است و به همین دلیل دومین فرودگاه پرتردد اندونزی به شمار می رود. این فرودگاه با مساحت ۲۸۵ هکتار کوچک ترین فرودگاه بین المللی جهان به شمار می رود.
فرودگاه نگوراه رای دارای ۱۷ گیت می باشد که ۳ تا از آن ها در ترمینال پروازهای داخلی و ۱۴ تا از این گیت ها در ترمینال بین المللی قرار گرفته اند.
ترمینال پروازهای داخلی در یک ساختمان قدیمی تر قرار گرفته است. ترمینال بین المللی ساختمان ال شکل واقع در فرودگاه است که به سبک معمار بالی ساخته شده و دارای سالن های ورودی و خروجی جداگانه ای می باشد. در سال ۲۰۱۴ یک ترمینال داخلی جدید در این فرودگاه بین المللی تاسیس شد که ۴ برابر ترمینال قدیمی ظرفیت دارد.
فرودگاه بین المللی نگوراه رای مجهز به اینترنت وای فای رایگان می باشد و چندین هتل و رستوران را در خود جای داده است.
از آن جهت که این فرودگاه خارج از شهر واقع شده برای جابه جایی از فرودگاه به جزیره و بالعکس خدماتی همچون تاکسی، سرویس شاتل، تراسفر شخصی و اتوبوس در اختیار مسافران قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید