معرفی قلعه سیگیریا در سریلانکا

قلعه سیگیریا

قلعه سیگیریا یکی از جاذبه های زیبای گردشگری در سریلانکا است. در این مقاله می خواهیم به این مکان گردشگری بپردازیم .

 

سیگیریا زیبا اما خطرناک

وقتی صحبت از سریلانکا و گردشگری در آن می شود ناخودآگاه نام قلعه  سیگیریا نیز به میان می آید و به نمادی از گردشگری این کشور تبدیل شده است. وجود زنبورهای بسیار در این مکان گاهی اوقات دردسرهایی برای گردشگران به وجود آورده است افراد محلی معتقدد این زنبورها از قلعه نگهبانی می کنند. به خاطر خطری که ممکن است برای گردشگران به وجود آید و همچنین وجود پله های زیاد برای رسیدن به قلعه گاهی اوقات اسم این قلعه از لیست گردشگران خارج می شود اما این مکان به خاطر زیبایی خاص  مورد استقبال افرادی است که علاوه بر گردش به دنبال هیجان نیز هستند.

این قلعه در بالای صخره های سیگیریا که از ماگماهای آتشفشانی ایجاد شده است  توسط پادشاه کاسپایا در قرن پنجم میلادی ساخته شد . همانطور که گفته شد برای رسیدن به بالای قلعه باید پله های زیادی را طی کنید .

وقتی به بالا می رسید نمایی کامل از اطراف را می توانید مشاهده کنید و به همین دلیل بود که پادشاه تصمیم گرفت تا قلعه خود را در بالای این صخره بسازد تا بتواند به تمام مناطق اطراف اشراف کامل داشته باشد.

 

وجود باغ های زیبا در اطراف قلعه

یکی از زیبایی های این منطقه وجود باغ ها و درختان فروان و زیبا در اطرف صخره می باشد که نمایی زیبا را به وجود آورده است و گردشگران می توانند از میان این درختان عبور کنند و به قلعه برسند که این خود جذابیت دوچندانی برای گردشگران ایجاد می کند.

 

سیگیریا

 

هنگامی که به صخره نزدیک می شوید چیزی که نظر شما را جلب می کند  دو پنجه بزرگ شیر و دهان باز آن است که ورودی قلعه می باشد.

یکی دیگر از قسمت های این جاذبه دیوار آینه ای آن است که در بخش غربی آن قرار دارد . دیوار آجری که با گچ سفید پوشیده شده ست  و به اندازه ای سیقل داده شده که انعکاسی از اطراف را می توان در آن دید ولی متاسفانه یادگاری هایی  بر روی این دیوار نوشته شده است و این باعث شده محافظت از آن بیشتر شود.

 

موزه ای هم در این مکان ساخته شده است و اشیایی که از درون این صخره در حفاری ها بدست آمده است به نمایش گذاشته اند .

و در آخر اینکه بسیار جالب و شگفت انگیز است مشاهده صخره ای که در گذشته تبدیل به یک قلعه برای زندگی شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید