ارزان ترین بلیط هواپیما چارتر تهران

اگر مداوم در سفر باشید، می‌دانید که هواپیما بهترین راه برای جابه‌جایی سریع و ایمن است. اما گاهاً به دلیل قیمت بالای پرواز، از سفرهای هوایی صرف‌نظر می‌کنید. خرید بلیط هواپیما همیشه گران نیست؛ می‌توان با خرید آگاهانه، بلیط هواپیما را حتی ارزان‌تر از سفر زمینی بدست آورد. آسمان تهران با داشتن دو فرودگاه پرتردد ترین نقطه کشور در طول سال است. اگر شما به صورت مداوم به تهران سفر دارید و بالعکس، در ادامه ارزان‌ترین بلیط هواپیما چارتر تهران را به شما معرفی می‌کنیم.

آشنایی با بلیط چارتر

بلیط هواپیما را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد: بلیط چارتر و بلیط سیستمی. نرخ بلیط سیستمی در همه روزهای سال ثابت است و از طرف سازمان هواپیمایی کشوری تعیین می‌شود، در حالی که قیمت بلیط چارتر اینگونه نیست و مدام در حال نوسان است. در حال حاضر، تعدادی چارتر کننده وجود دارد که تمام یا تعدادی از بلیط‌های هواپیما را یک‌جا و اصطلاحا به صورت دربست خریداری می‌کنند تا این بلیط‌ها را به مرور زمان به فروش برسانند. چارترکننده‌ها برای اینکه تمام بلیط‌های‌شان به فروش برسد و صندلی‌هایشان خالی نماند، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند. طبیعی است که هر چه به زمان پرواز نزدیک می‌شویم، اگر بلیط‌ها هنوز موجود باشند، چارترکننده باز هم قیمت‌ها را کاهش می‌دهد تا با یک نرخ حداقلی جلوی ضرر خود را بگیرد. به همین دلیل است که قیمت پرواز چارتر در برخی از مواقع خاص نسبت به بلیط سیستمی ارزان‌تر است. ارزان بودن بلیط چارتر هواپیما دائمی نیست و در بعضی موارد ممکن است از بلیط سیستمی هم گران‌تر باشد.

تفاوت بلیط چارتر با سیستمی

تصور عموم بر این فکر است که؛ مسافرانی که بلیط هواپیما چارتر می‌خرند سفر با کیفیت پایین‌تری خواهند داشت، در حالی که چنین باوری کاملاً غلط است. خرید بلیط هواپیما چارتر شرایط یکسانی را با خرید بلیط سیستمی از لحاظ پرواز، نوع صندلی، کابین و خدمات دارد. حتی امکان خرید بلیط چارتر بیزینس کلاس و یا فرست کلاس هم وجود دارد. بنابراین شرایط سفر با هواپیما میان بلیط هواپیما چارتر و سیستمی فرقی ندارد، اما در کل تفاوت‌هایی در قوانین بین این دو وجود دارد که در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم.

نرخ ثابت بلیط برای همه سنین

قیمت بلیط هواپیما چارتر برای تمام سنین یکسان است، در حالی که بلیط سیستمی برای نوزادان و کودکان با درصدی کاهش در قیمت ارائه می‌شود. بنابراین، اگر به همراه کودک دلبندتان سفر می‌کنید، شاید بهتر باشد که به جای خرید بلیط چارتر، بلیط سیستمی تهیه کنید. در صورتی که هواپیمایی هم بلیط چارتری و هم سیستمی ارائه داده و بلیط کودکان را سیستمی و بلیط بزرگسالان را چارتری بخرید، هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. اگر هواپیمایی فقط اقدام به ارائه بلیط چارتری یا سیستمی کرده بود، بهتر است نرخ کلی تعداد همراهان را محاسبه کنید و بلیط ارزان‌تر را چه چارتری و چه سیستمی خریداری کنید.

 

هنگام عدم اطمینان از سفر، چارتری نخرید

بلیط چارتر هواپیما را تنها در شرایطی بخرید که از سفرتان کاملاً مطمئن هستید، زیرا بلیط‌های چارتر کنسلی ندارند. به نقل از آژانس هواپیمایی پته، برای خرید بلیط چارتری تهران به نکات زیر باید توجه کنید: بلیط‌های چارتری امکان کنسل کردن ندارند و در صورت انصراف از پرواز تمام مبلغ پرداختی به عنوان جریمه از شما کسر خواهد شد. بلیط‌های چارتری در صورتی امکان استرداد دارند که پرواز شما بیش از ۲ ساعت تاخیر داشته باشد. برای دریافت مبلغ خود باید حتماً بلیط مهر خورده پرواز را در اختیار داشته باشید، اما اگر بلیط شما سیستمی باشد، احتیاجی به ارائه بلیط مهر خورده نیست. ضمن اینکه هم در بلیط سیستمی و هم در بلیط چارتری امکان تغییر مشخصاتی مانند: تاریخ و نام مسافر وجود ندارد؛ در صورت اشتباه یا نیاز به تغییر، باید بلیط قبلی استرداد و بلیط جدیدی صادر شود.

در همه روزها بلیط چارتر ارزان نیست!

همیشه به دنبال خرید پرواز چارتر نباشید. همان طور که گفته شد، بلیط چارتر به این دلیل در بسیاری از مواقع ارزان‌تر است که چارتر کننده می‌خواهد تمام بلیط‌هایش را بفروشد تا جلوی ضررش را بگیرد، بر همین اساس قیمتش را کاهش می‌دهد. اما در روزهای پرسفر سال که بلیط‌های چارتر کننده به سرعت به فروش می‌رسند، قیمت بلیط هواپیما چارتر معادل با قیمت بلیط سیستمی و در بسیاری از موارد در روزهای پرسفر مانند تعطیلات، قیمت بلیط چارتر هواپیما گران‌تر از بلیط سیستمی باشد. برای خرید بلیط هواپیما تهران به علت مبداء یا مقصد بودن این شهر در روزهای تعطیل و پیک سفر، بهتر است از ماه قبل بلیط سیستمی تهیه کنید تا در روزهای منتهی به سفر با هزینه بالا بلیط نخرید.

تکنیک های خرید بلیط چارتر تهران

  • اگر به دنبال بلیط ارزان هواپیما هستید و می‌خواهید بلیط پرواز چارتر تهران بخرید، به محض اینکه لیست بلیط‌های چارتر برای شما نمایش داده شد، اگر بلیط ارزان پیدا کردید بدون فوت وقت اقدام به خرید آن کنید. بلیط های ارزان مشتری زیادی دارند و به سرعت به فروش می رسند.
  • چنانچه بلیط ارزان برای تهران پیدا نکردید، اگر محدودیتی در تاریخ سفر ندارید می‌توانید روزهای قبل یا بعد تاریخ مورد نظرتان را بگردید.
  • در صورتی که بلیط هواپیما چارتری ارزان در فرودگاه مهرآباد موجود نبود، حتما در جستجوی بلیط به مبداء و یا مقصد فرودگاه امام خمینی (ره) هم باشید.
  • بلیط لحظه آخری هواپیما، نوع دیگری از بلیط چارتر هواپیما است؛ این بلیط ها در فاصله چند ساعتی پرواز موجود و ارزان‌تر از وقت معمول فروخته می‌شوند. به خاطر داشته باشید به دلیل پر رفت آمد بودن تهران، عموما بلیط لحظه آخری به مقصد این شهر پیدا نمی کنید. اما شهر های خلوتی که از تهران به مقصد آنها پرواز وجود دارد عموما بلیط های لحظه آخری خوش قیمتی را عرضه می کنند.
  • اگر می‌خواهید برای سفرتان بلیط چارتر هواپیما بخرید، و در صورتی که بلیط مسیر رفت را با قیمت مناسب پیدا کردید، قبل از خرید، بلیط برگشت را هم با قیمتی منصفانه تهیه کنید. دیده شده که افراد بلیط رفت را بسیار ارزان خریده‌اند اما در مقصد و برای برگشت مجبور شده‌اند بلیط‌های با هزینه گزاف بخرند.

کلام پایانی

خرید بلیط هواپیما به تهران با مواردی که ذکر شد، می‌تواند هزینه سفر شما را به طور چشمگیری کاهش دهد. برای خرید بلیط، نکات بالا را رعایت کنید. اگر برنامه زمانی شما از قبل مشخص است، به هیچ وجه ریسک خرید بلیط چارتری و لحظه آخری را نپذیرید. بهتر است حداقل ۴۰ روز قبل از سفر، اقدام به خرید بلیط سیستمی نمایید تا در روزهای نزدیک به سفر، استرس نداشته باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید