اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

اقامت کانادا

یکی از روش های مهاجرت به کانادا، اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری است که در این مطلب شما را با جزییات آن آشنا خواهیم کرد.
کانادا کشوری پهناور در آمریکای شمالی است که بیشترین مرز مشترک را با ایالات متحده آمریکا دارد و سالانه مهاجران زیادی را از سراسر جهان می پذیرد.
این کشور شامل ۱۰ استان بوده و پایتخت آن شهر اتاوا است. کانادا دارای آب و هوایی سرد و بیشتر نقاط آن قطبی است اما در بعضی از استان ها شرایط آب و هوایی متعادل بوده که این امر زمینه را برای کشاورزی و دامپروری مساعد می کند.
کانادا کشوری امن و راحت است و مشتاقان زیادی برای مهاجرت دارد. مهاجرت به کانادا از روش های مختلفی امکان پذیر است که یکی از آن ها از طریق سرمایه گذاری است.

شرایط اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

برای اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری شخص متقاضی باید شرایط لازم را داشته باشد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.
۱- داشتن سابقه و پیشینه ی مدیریتی
فرد متقاضی باید در زمینه تخصصی خود دارای سابقه مدیریتی باشد و این موضوع را اثبات کند. شما باید حداقل ۲ ساله سابقه ی مدیریت یک موسسه تولیدی یا خدماتی را داشته باشید و بتوانید دفاتر سود و زیان، برگه های پرداخت مالیات و حق بیمه کارکنان را در اختیار اداره ی مهاجرت کانادا قرار دهید .
برای مثال اگر شما صاحب یک رستوران هستید باید پروانه کسب، لیست اسامی و بیمه های پرداختی کارکنان را ارائه کنید.
۲- داشتن سرمایه
فرد باید اثبات کند که در کشور خودش املاک و دارایی های با ارزشی دارد که می تواند به عنوان سرمایه از آن استفاده کند. این دارایی ها شامل زمین، خانه، آپارتمان، مغازه و … می شود که باید ارزشی حدود ۵۰۰ هزار دلار کانادا داشته باشند.
۳- شرایط سنی مناسب
کشور کانادا برای افرادی که قصد مهاجرت به آن را داشته باشند شرایط سنی خاصی در نظر گرفته است. شما باید در محدوده ی سنی ۲۱ تا ۵۹ سال باشید تا بتوانید برای اقامت کانادا درخواست کنید. طبیعی است که هر چقدر سن شما کمتر باشد امتیاز بالاتری به شما اختصاص خواهد یافت.
۴- حضور مستقیم شخص در پروژه سرمایه گذاری
زمانی که شما از طریق سرمایه گذاری اقدام به اخذ اقامت کانادا می کنید و سعی دارید کسب و کاری را در این کشور شروع کنید، باید شخصا در آن پروژه حضور داشته باشید. شما نمی توانید مبلغتان را در پروژه ی فرد دیگری سرمایه گذاری کنید بلکه باید پروژه به نام خودتان باشد و مسئولیت آن بر عهده ی شخص شما باشد.
محل اقامت شما نیز باید در همان استانی باشد که در آن سرمایه گذاری می کنید.
۵- تسلط به زبان انگلیسی
میزان تسلط شما به زبان انگلیسی می تواند امتیاز شما را بیشتر کرده و شانس پذیرفته شدن شما را افزایش دهد.
آشنایی به زبان فرانسه نیز افزایش امتیاز را برای شما به همراه خواهد داشت.
برای کسب اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری داشتن حداقل آیلتس ۵ ضروری است.
۶- تحصیلات دانشگاهی
داشتن تحصیلات دانشگاهی امتیاز شما را افزایش داده و می تواند شانس شما را برای پذیرفته شدن بیشتر کند.

مهاجرت به کانادا

میزان سرمایه مورد نیاز

سرمایه گذاری در استان های مختلف کانادا متفاوت بوده و از ۱۲۵ هزار دلار تا ۵۰۰ هزار دلار کانادا متغیر خواهد بود.
برای مثال اگر شما بخواهید سرمایه گذاری خود را در مرکز استان منیتوبا انجام دهید به ۲۵۰ هزار دلار نیاز دارید. سرمایه گذاری در دیگر شهرهای این استان ۱۵۰ هزار دلار نیاز دارد.
نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هزینه ای که شما به دولت کانادا پرداخت می کنید بابت اخذ ویزا و اقامت است و باید مبلغ مجزایی را برای شروع کسب و کار خود در نظر داشته باشد. البته دولت کانادا این مبلغ را در صورت تاسیس کسب و کار از سوی شما، به شما عودت می دهد.
برای مثال اگر شما مبلغ ۷۵ هزار دلار را برای دریافت اقامت هزینه کنید و پس از مهاجرت به کانادا کسب و کاری به ارزش ۱۵۰ هزار دلار خریداری کنید، ۷۵ هزار دلار اولیه به شما بازگردانده خواهد شد. در غیر این صورت ۷۵ هزار دلار شما سوخت می شود و باید به فکر پیدا کردن شغل برای خود باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید