قوانین جدید اخذ ویزای تحصیلی اتریش

ویزای تحصیلی اتریش

زبان رسمی مردم اتریش، آلمانی است. برای مهاجرت به این کشور و اخذ ویزای تحصیلی اتریش شما باید زبان آلمانی را فرا گیرید. به دلیل پذیرش رو به افزایش مهاجر، در سال های اخیر سخت گیری هایی برای ورود به این کشور اتخاذ شده است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

اتریش کشوری ۸ میلیون نفره در جنوب آلمان و شمال ایتالیا واقع شده است. قسمت اعظم این کشور اروپایی را رشته کوه های آلپ فرا گرفته است. پایتخت اتریش شهر وین است و شهرهای گراتس، زالتسبورگ و اینسبروک به عنوان شهرهای مهم آن به شمار می روند.

یکی از سوال هایی که مطرح می شود، سوال درباره میزان تمکن مالی افراد برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش است. در پاسخ به این سوال می توان گفت هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور از ترمی ۴۰۰ یورو شروع می شود و بسته به نوع دانشگاه این هزینه تا ۸۰۰ یورو قابل افزایش است.

به غیر از هزینه های تحصیل مهم ترین دغدغه دانشجویان، هزینه اقامت و زندگی در اتریش است که البته نسبت به سبک زندگی متغیر می باشد. اگر بخواهیم میانگینی از هزینه های مسکن ، رفت و آمد ، بیمه و سایر مایحتاج زندگی را ذکر کنیم چیزی در حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو به صورت ماهانه خرج یک دانشجو در اتریش می شود.

نکته مهمی که دانشجویان و کسانی که قصد دریافت ویزای تحصیلی اتریش را دارند، باید بدانند میزان مجاز کار در این کشور است. شما به عنوان دانشجوی کارشناسی به میزان ۱۰ ساعت و دانشجوی کارشناسی ارشد به میزان ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار دارید. پس از اتمام تحصیلات و دریافت مدرک از دانشگاه های اتریش، به شما ویزای یک ساله کار داده می شود و به محض اشتغال در یکی از شرکت های مرتبط با رشته تان ویزای کاری اتریش را دریافت خواهید کرد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی اتریش

دانشگاه های اتریش

لیست مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش نیاز دارید به شرح زیر است:

۱ – شناسنامه

۲ – ریز نمرات دانشگاهی و یا آخرین مدرک تحصیلی

۳ – فرم پذیرش دانشگاه

۴ – گواهی عدم سو پیشینه

۵ – فرم درخواست ویزای تحصیلی

۶ – گواهی تمکن مالی ( برای افراد زیر ۲۴ سال مبلغ ۵۰۰ یورو  و افراد بالای ۲۴ سال مبلغ ۹۰۰ یورو به صورت ماهانه )

۷ – اجاره نامه مسکن در کشور اتریش

و …

لازم به ذکر است موارد ذکر شده باید ترجمه شده تحویل سفارت اتریش شوند. در صورتی که نقصی در پرونده شما باشد، فرم شما بررسی نمی شود.

پروسه بررسی پرونده شما ممکن است تا ۶ ماه به طول بیانجامد، پس برای اینکه به مشکل بر نخورید از ۱ سال قبل اقدام کنید.

پیشنهاد می کنیم حتما مطلب مهاجرت به آلمان را بخوانید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید