برج های دوقلوی پتروناس که از بلندترین آسمانخراش های دنیا به شمار می روند در سال ۱۹۹۹ به طور رسمی افتتاح شدند. این برج ها با هدف تبدیل شدن به نماد کشور مالزی و در زمان دکتر ماهاتیر محمد احداث شدند. طراحی و ایده معماری این پروژه بر عهده سزار پلی که طراح معروف آرژانتینی است بوده و ساخت آن را دو شرکت ژاپنی و کره ای به عهده گرفتند. هر برج شامل ۸۸ طبقه است و با احتساب آنتن های بالای برج ارتفاعی در حدود ۴۵۲ متر دارد. طبقات ۴۱ و ۴۲ این برج ها به وسیله یک پل به هم متصل هستند.
برج های پتروناس کاربری اداری دارند و علاوه بر شرکت های بزرگ کشور مالزی، شرکت های معروف دنیا مانند بوئینگ، مایکروسافت، هوآوی، آی بی ام و … نیز در این برج دفتر دارند.
برای بازدید از برج های دوقلوی پتروناس باید بلیط ورودی تهیه کنید که می توانید این بلیط ها را به صورت آنلاین و حضوری تهیه کنید. برای افراد بالای ۵۵ سال تخفیف در نظر گرفته شده است.
قسمت پایینی این دو برج توسط مرکز خرید سوریا به هم متصل می شوند. مرکز خریدی که ۱۴۰۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و از لوکس ترین مراکز خرید مالزی به شمار می رود. در این مرکز خرید معروف ترین برندهای دنیا شعبه دارند.
از دیگر جاذبه های این برج ها آکواریمی است که ۶ هزار متر مربع وسعت دارد و دارای تونلی ۹۰ متری در زیر آب است که هنگام بازدید از آن شما در پایین بر روی یک ریل حرکت می کنید و بالای سر شما محفظه شیشه ای قرار دارد که می تواند انواع آبزیان را مشاهده کنید. در این آکواریوم بیش از ۲۵۰ گونه مختلف وجود دارند و این تنوع گونه ها این آکواریوم را به یکی از بزرگترین آکواریوم های خاورمیانه تبدیل کرده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید