تئاتر بولشوی مسکو مهمترین تالار مسکو و از افتخارات فرهنگ و هنر روسیه است.
این تالار از مشهورترین تالار های جهان برای هنرهای باله و اپرا می باشد.
ساختمان تئاتر بولشوی یکی از نمادهای سمبلیک در مسکو است و معماری کلاسیک دارد. این ساختمان  مشرف به کاخ کرملین، رستوران ها و کافه هایی در فضای باز است.
خانه تئاتر بولشوی مسکو دومین اپرا بزرگ در اروپا بعد از خانه تئاتر لااسکالا در میلان ایتالیا می باشد.
این تالار در سال ۱۷۷۶ به فرمان کاترین کبیر یکی از تزارهای روسیه پایه گذاری شده و توسط معمار جوزف بوه طراحی شده است.
پس از پیروزی بلشویک ها و پایه گذاری اتحاد جماهیر شوروی، به فعالیت های هنری این سالن افزوده شد. این حکومت همواره تمام جشن های مجلل و باشکوه خود را در این تالار برگزار می کردند. همچنین دولت اتحاد جماهیر شوروی به مناسبت دویستمین سالگرد این بنا، مبلغ زیادی را برای تعمیر و بازسازی آن هزینه کرد.
در حال حاضر مساحت مورد استفاده ی تئاتر بولشوی بیش از ۸۰ هزار متر مربع است. این تالار بزرگ اکنون ظرفیت ۱۷۵۰ تماشاگر را دارد.
صحنه ی سالن از هفت سطح جداگانه تشکیل شده است که امکان تعویض دکورهای بزرگ را به آسانی ممکن می سازد.
زیر صحن تئاتر سالنی به نام بتهوون وجود دارد که در آن کنسرت های مختلف و تمرین های گروه کُر برگزار می شود. هچنین اتاق های مناسبی برای تمرین رقصندگان، آوازخوانان، نوازندگان و … در نظر گرفته شده است.
خانه تئاتر بولشوی به عنوان تئاتر ملی روسیه قلمداد میشود و بیشتر کارهایی که در آن اجرا شده شاهکارهای روسیه می باشند.
این خانه تئاتر در سال های اخیر سعی کرده است تا تعداد برنامه های احرایی اش را افزایش دهد و همچنین سعی در افزایش امکانات و اقدامات جدیدی همچون ایجاد مجموعه ای خاص تر برای رقص باله دارد.
همچنین در سال ۲۰۰۲ یک قسمت جدید به همراه امکانات و تجهیزات صدا، روشنایی و ایجاد فضایی صمیمی به این خانه تئاتر اضافه شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید