کاخ کرملین مسکو یک قلعه ی تاریخی می باشد که به صورت مجتمع در قلب شهر مسکو ساخته شده است.
این کاخ بر روی تپه ی کرملین واقع شده و از جنوب بر رودخانه ی مسکوا، از شرق بر میدان سرخ و از غرب بر باغ الکساندر مشرف است.
کاخ کرملین از چهار قصر، چهار کلیسا و دیوار کرملین به همراه برج های کرملین تشکیل شده است و امروزه از این کاخ به منظور اسکان رئیس جمهور روسیه استفاده می شود.
دیوار ها و برج های قرمز مشهور این کاخ مجموعه ای از ساختمان های بسیار زیبا با معماری متفاوت است. این دیوار ها و برج ها طی سال های ۱۴۸۵ تا ۱۴۹۵ توسط استادان ایتالیایی ساخته شدند.
در ابتدا هجده برج کرملین ساخته شده بو اما در قرن هفدهم تعداد این برج ها به بیست عدد افزایش یافت. طرح سه عدد از برج ها گرد هستند و مابقی به صورت چهارگوش می باشند. نام بلندترین برج اسپاسکایا می باشد که با ارتفاع ۷۱ متر ساخته شده است.
بسیاری از قسمت های داخلی آن در محدوده ی گردشگری نیستند و جزو املاک دولت و ریاست جمهوری می باشند اما گنجینه های زیادی نیز در این کاخ وجود دارد که دراختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرند.
در داخل کاخ میدانی وجود دارد با نام میدان کلیسای اعظم که قلب کرملین به حساب می آید. این میدان توسط شش ساختمان که شامل سه کلیسا ی اعظم با نام های کلیسای اعظم دورمیشن، کلیسای اعظم بشارت و کلیسای اعظم آرچانگل میخائیل می باشد، احاطه شده است.
کلیسای اعظم دورمیشن در سال ۱۴۷۹ ساخته شد واز اصلی ترین کلیسای مسکو بوده و مراسم تاج گذاری تزارها در این کلیسا انجام می شده است.
کلیسای اعظم بشارت دیگر بنای تاریخی این کاخ می باشد که با سه گنبد در سال ۱۴۸۹ تکمیل شد اما بعد ها به عنوان یک کلیسای نه گنبده مورد بازسازی قرار گرفت.
کلیسای اعظم آرچانگل میخائیل بنایی بزرگتر نسبت به سایر کلیساها دارد و داخل آن پادشاهان مسکو دفن شده اند.
برجی به نام برج زنگ ایوان کبیر در ضلع شمال شرقی میدان داخل کاخ قرار دارد که نشان دهنده ی مرکز دقیق مسکو می باشد و شبیه به یک شمع در حال سوختن است. در گذشته ۲۱ زنگ این برج به هنگام حمله ی دشمن به صدا در می آمد.
نام کاخ کرملین مسکو اشاره به دولت اتحاد جماهیر شوروی و اشخاص شاخص آن دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید