خیابان آربات مسکو یکی از قدیمی ترین خیابان های روسیه و از جاذبه های گردشگری مسکو به شمار می رود.
این خیابان که طول آن حدودا یک کیلومتر است، از قرن ۱۵ میلادی وجود داشته است. خیابان آربات در دوره ی حکومت اتحاد جماهیر شوروی محل زندگی بسیاری از مقامات عالی رتبه دولتی بوده است.
این خیابان از اوایل قرن ۱۸ میلادی به محلی شناخته شده برای زندگی اشراف و نویسندگان درآمد و در قرن ۱۹ و اوایل قرن بیست خیابان محلی برای نویسندگان و هنرمندان تبدیل شد.
امروزه خیابان آربات مسکو به عنوان تفرجگاه و محلی برای عبور و مرور افراد پیاده بشمار می رود. در این خیابان کافه ها، فروشگاه های سوغاتی، رستوران ها و جاذبه های دیدنی بسیاری وجود دارد.
در گوشه ای از خیابان آربات مجسمه ای از یک شخصیت محبوب روسی، الکساندر پوشکین و همسرش ناتالی نصب شده است.
در این خیابان ارزان ترین مراکز خرید مسکو، فروشگاه های صنایع دستی و هنری روسی، عتیقه فروشی ها و فروشگاه هایی برای خرید سوغاتی های روسی وجود دارد. در ساختمان ۲۱ واقع در خیابان آربات فروشگاه هایی متعلق به جامعه هنری روسی قرار گرفته که شامل انواع سفال های منحصر به فرد، لباس و جواهرات می باشند.
گردشگران با ۱۰ دقیقه پیاده روی از خیابان آربات می توانند به کرملین برسند.
رستوران تاریخی پراگ که از سال ۱۸۹۰ تا کنون پابرجاست، دیوار صلح که با کاشی های زیبایی تزئین شده است، خانه موزه پوشکین، مجسمه ی بولات اکودژاوای ( شاعر، آهنگساز و رمان نویس) و خانه ی ملینیکوف از دیدنی های این خیابان هستند.
خیابان آربات مسکو همچنین دسترسی سیار راحتی به چندین ایستگاه مترو دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید