محله ی اسکودار یکی از قدیمی ترین محله های استانبول با آثار باستانی بسیار است.این محله ی پر جمعیت که در مرکز شهر استانبول واقع شده منزلگاه بیش از نیم میلیون نفر می باشد.

محله ی اسکودار در بخش آسیایی شهر استانبول و در ساحل شرقی تنگه بسفر و جنوب شرقی شبه جزیره قوجا ایلی قرار گرفته است. محله اسکودار حدود ۱۸۶ کیلومتر مربع مساحت دارد و در ارتفاع ۵۰ متر از سطح دریا قرار دارد.

این محله در قرن ۷اُم پیش از میلاد در یونان باستان کشف شد و با عنوان شهر طلایی از آن یاد می شد. به گفته ی یکی از محققان یونانی به این دلیل که امپراتوری فارس یک انبار طلای بزرگ در این محله داشت، محله ی اسکودار به شهر طلایی شهرت یافت و به گفته ی برخی دیگر به این دلیل که برتری ویژه ای نسبت به دیگر بندرها داشت ، این نام را برایش انتخاب کردند.

در زمان یونان باستان، محله ی اسکودار به عنوان محل استقرار بسیار مهمی در جنگ بین امپراتوری فارس و یونانیان و همچنین محلی برای کشتی سازی استفاده میشد.

محله اسکودار استانبول آثار باستانی بسیاری را در طول دوره های مختلف تاریخ در خود جای داده است که یکی از این جاذبه ها قلعه دختر یا قلعه دوشیزه می باشد که تنها اثر باقیمانده از دوران بیزانس در این محله است که روایت ها و افسانه های فراوانی درباره این قلعه وجود دارد.

همچنین روبروی میدان محله ی اسکودارمسجدی قرار گرفته به نام مسجد مهریماه سلطان که توسط سلطان سلیمان برای دخترش مهریماه سلطان ساخته شده است. همچنین مقبره مهریماه سلطان و دو پسر سلطان سلیمان و وزیرش ابراهیم پاشا در این مسجد واقع شده است.

در ۵۰ کیلومتری محله اسکودار، گورستان کاراجا احمد واقع شده که از دیگرآثار باستانی این محله به شمار می رود. محله اسکودارنمایی زیبا از کشتی هایی که در اسکله اسکودار در رفت و آمد می باشند، دارد.

دسترسی به این محله بسیار آسان است چرا که دارای ایستگاه اتوبوس و مترو با نام خود اسکودار است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید