معبد تانالات یکی از مشهورترین جاذبه های جزیره ی بالی می باشد و بر روی صخره ای بزرگ که اطراف آن توسط آب های دریا احاطه شده، قرار گرفته است.
این معبد یکی از معابد هفت دریا است که در بالاترین نقطه در امتداد امواج دریا دیده می شود. معابد هفت دریا معبد هایی هستند که به صورت یک زنجیره در امتداد ساحل جنوب غربی بالی پشت سر یکدیگر واقع شده اند.
معبد تانالات بر روی آب های اقیانوس آرام قرار دارد و به دلیل موقعیت مکانی خاصی که دارد، یکی از جاذبه های پرطرفدار در جزیره ی بالی محسوب می شود.
کاهن اعظم انگلیسی در سفری به این جزیره آیین هندو را میان مردم جزیره رواج داد و معبدی را برای خدایان دریا بنا کرد اما به دلیل مخالفت های مردم بالی این معبد را به صورت سنگ جداگانه ای به دریا منتقل کرد که از آن پس این معبد دریا نام گرفت.
با اینکه سنگ ها و بخشی از معبد در اثر امواج فرسایش زیادی پیدا کرده اند اما این بنا همچنان حیرت انگیز و زیباست.
معبد تانالات بعضی مواقع در اثر مد و بالا آمدن آب دریا به زیر آب فرو می رود، به همین دلیل برای بازدید از این جاذبه باید منتظر جزر آب دریا باشیم و پس از پایین آمدن آب اقیانوس می توان از تخته سنگ ها گذشت و به معبد رسید.
درباره ی معبد تانالات افسانه ها و داستان های بسیاری وجود دارد که یکی از این افسانه ها درباره ی چشمه ی آب مقدس روبه روی این معبد است. طبق این داستان ها، آب این چشمه شفابخش می باشد که این موضوع در جذب توریست اثر زیادی دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید