موزه باستان شناسی آنتالیا از جاذبه های گردشگری شهر آنتالیا می باشد و ارزشمند ترین بقایای خرابه های شهرهای قدیمی آناتولی را در خود دارد که توسط یک معلم به نام سلیمان آرتن در سال ۱۹۲۲در مسجد علاالدین تاسیس شد.این موزه در سال ۱۹۳۷به مسجد یولی مناره منتقل شد و سپس در سال ۱۹۷۲ به ساختمان کنونی منتقل شده است.

این موزه حد فاصل سال های ۱۹۸۲ تا۱۹۸۵ به دلیل تعمیرات بسته شده بود اما با اتمام بازسازی فعالیت خود را دوباره آغاز کرد.این موزه حدود یک قرن قدمت دارد و در کنیالتی در نزدیکی مرکز شهر واقع شده که از بزرگترین موزه های ترکیه به شمار می آید.

موزه باستان شناسی آنتالیا دارای بخش ها و گالری های مختلفی می باشد که هر کدام به یک منطقه و دوره زمانی اختصاص پیدا می کند و علاوه بربخش های داخلی یک باغ و گالری در هوای آزاد نیز دارد که هزاران اثر گرانقدر را در خود جای داده است.

از جمله گالری های دیدنی این موزه می توان به قسمت کودکان،گالری های ماقبل تاریخ،سفالگری،و اثاری که از حفاری های موزه و دانشگاه ها در منطقه یافت شده مانند مجسمه خدایان،تابوت،سکه،جواهرات و کلکسیون مردم شناسی اشاره کرد.

امروزه موزه باستان شناسی انتالیا ۳۰ هزار متر مربع وسعت دارد که شامل ۱۳ نمایشگاه داخلی و ۱ نمایشگاه فضای باز،اتاق عکاسی،سالن کنفرانس،آزمایشگاه ها،انبار،دفاتر اداری،کافه تریا و هم چنین محل زندگی مسئولان موزه می باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید