میدان مانژ مسکو یکی از دیدنی های معروف مسکو می باشد که این میدان با نام میدان اسب سواری نیز مشهور است.
میدان مانژ مثلثی شکل است و در هر سمت آن مکان های مهمی همچون موزه تاریخی مسکو، دانشگاه مسکو و باغ الکساندر قرار گرفته اند.
مجسمه ی سنت جورج (شخصیت محبوب داستان های عامیانه با لقب قاتل اژدها) به عنوان نماد اصلی این میدان محسوب می شود که نماد شهر مسکو نیز می باشد.
میدان مانژ مسکو  ۶۵۰۰ متر مربعی در پشت کاخ کرملین واقع شده و دوهزار نفر به راحتی می توانند در آن رژه بروند.
میدان مانژ یکی از شریان های اصلی شهر مسکو است که میدان سرخ را به بزرگترین و پرترافیک ترین منطقه یعنی خیابان تورسکایا متصل می کند.
نام این میدان از ساختمان مانژ که دفتر اصلی دانشگاه دولتی مسکو در قرن ۱۸ بوده، گرفته شده است.
این میدان با باغچه های پر از گل، فواره ها و مجسمه هایی از شخصیت های داستانی مردم روسیه تزئین شده است. در گذشته از میدان مانژ برای رژه های نظامی، گذراندن تعطیلات استفاده می شد اما امروزه محلی برای برگزاری نمایشگاه ها و کنسرت ها و همچنین محلی برای فستیوال های مردمی به حساب می آید.
این میدان مکانی فوق العاده و جذاب برای جوانان روسیه محسوب می شود زیرا فضایی دل انگیز و زیبا در حین اسب سواری ارائه می دهد.
زیر پای مجسمه ی سنت جورج در میدان، یک گنبد شیشه ای وجود دارد که بیانگر زمان در شهر های بزرگ نیم کره ی شمالی می باشد. این گنبد به صورت ۲۴ ساعته بدون توقف در حال چرخش است و نشان دهنده ی ساعت مناطق مختلف کره ی زمین می باشد. این گنبد در شب نورپردازی زیبا و چشم نوازی دارد که این نورپردازی نشان دهنده ی تلفیق علم و هنر می باشد.
همچنین در مرکز این میدان یک مرکز خرید زیرزمینی وجود دارد که به عنوان یکی از بزرگترین مراکز خرید مسکو شناخته می شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید