کلیسای جامع مسیح منجی یکی از جاذبه های گردشگری مسکو به شمار می رود که در بخش شمالی رود مسکوا و در جنوب غربی کاخ کرملین قرار گرفته است.
در این مکان دیدنی تاریخ، هنر و فرهنگ روسیه دیده می شود و از درهای این کلیسای زیبا می توانید چشم اندازی از رود مسکوا را تماشا کنید.
کلیسای جامع مسیح منجی از بلندترین از بلندترین کلیساهای ارتدوکسی مسیحی جهان به شمار می رود.
این کلیسا پس از شکست ناپلئون در روسیه به افتخار مسیح و نجات مردم در جنگ، ساخته شد و ساخت آن ۴۰ سال یه طول انجامید. با ورود کمونیسم به روسیه و موج دین زدایی، این کلیسا را در سال ۱۹۳۱ منفجر کردند و محل کلیسا به استخر عمومی تبدیل شد اما پس از فروپاشی نظام کمونیستی تصمیم گرفته شد تا کلیسایی با همان معماری و در محل سابق خود ساخته شود بنابراین از سال ۲۰۰۰ میلادی در های کلیسای جامه مسیح منجی بر روی مومنان مسیحی باز شد.
این کلیسا نزدیک به ۱۰۳ متر ارتفاع دارد و قطر بزرگ ترین گنبد آن ۲۵.۵ متر می باشد.
داخل این کلیسا نیز همانند بیرون آن زیبا و چشم نواز است. سقف بلند کلیسا فضای داخل کلیسا را بلند و پر انرژی ساخته است و استفاده از رنگ های طلایی، آبی و زرد در نقاشی ها و طراحی های دیوارها و وسایل استفاده شده، شکوه خاصی را به فضای داخلی کلیسا بخشیده است.
برای رفتن به کلیسای مسیح منجی که نزدیک به میدان سرخ و در مرکز شهر قرار دارد، در هر نقطه ی شهر که باشید کافی است سوار مترو شده و در ایستگاه کراپوتکینسکایا پیاده شوید. از درب خروجی مترو که خارج شوید روبه رویتان محوطه ی زیبایی وجود دارد که در سمت راست آن ساختمان با عظمت کلیسا با گنبد های طلایی رنگش دیده می شود.
روبه روی کلیسا مجسمه ی الکساندر دوم، یکی از چهار امپراتوری که تاریخ ساخت کلیسا در زمان فرمانروایی آن رقم خورد، قرار دارد که از این مجسمهی یادبود در سال ۲۰۰۵ پرده برداری شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید