هزینه های سفر به باکو

هزینه سفر به باکو
Shirvan shakir's Palace

برای سفر به هر یک از نقاط دنیا نیاز است اطلاعاتی در خصوص هزینه های سفر به مقصد موردنظر را کسب کرده و با انجام برنامه ریزی های لازم مسافرتی به یادماندنی را پیش رو داشته باشیم. شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان و بزرگترین شهر این جمهوری به شمار می رود. این شهر دارای جاذبه ها، اماکن دیدنی و تفریحاتی بسیاری است که سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر جهان می باشد. باکو در مجاورت دریاچه کاسپین و منطقه قفقاز قرار گرفته است و با ایران مرز خشکی و آبی مشترک دارد. همچنین این شهر با داشتن جاذبه های گردشگری، ویژگی های فرهنگی و تاریخی، وضعیت جغرافیایی و دارا بودن آب و هوایی مطلوب یکی از زیباترین مقاصد گردشگری نزدیک ایران بوده و ایرانی های بسیاری برای سفر این شهر را انتخاب می کنند. در ادامه این مقاله به بررسی هزینه های سفر به باکو ، این شهر دیدنی می پردازیم.

واحد پول آذربایجان

واحد پول آذربایجان

واحد پول جمهوری آذربایجان منات است و شمارش پول رایج این جمهوری با منات شمارش می شود. منات با نماد AZN شناخته می شود و هر واحد آن برابر ۱۰۰ قپیک است. هر منات در بازار ایران با قیمت ۶۴۰۰ تومان خرید و فروش می شود که جهت تهیه آن می توانید به باجه های مرزی و همچنین شعبه بانک ملی فرودگاه بین المللی امام خمینی مراجعه نمایید. همچنین در سفر به آذربایجان می توان دلار تهیه کرده و در کشور آذربایجان با تبدیل دلار به منات هزینه های لازم را انجام دهید. اگر کارت های اعتباری بین المللی همچون ویزا کارت یا مستر کارت دارید می توانید با استفاده از آنها از عابربانک های موجود در شهر پول رایج دریافت کنید.

هزینه دریافت گذرنامه و ویزای باکو

ویزای باکو

برای سفر به شهر باکو قبل از هر کاری باید اقدام به دریافت گذرنامه و ویزا نمایید.

هزینه های دریافت گذرنامه به شرح زیر است:

  1. ۱۰۰۰ تومان بابت شناسه
  2. ۳۷۵۰ تومان بابت عوارض شهرداری
  3. ۷۵۰۰۰ تومان بابت تعرفه صدور گذرنامه
  4. ۲۹۳۰۰ تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +۱۰ و هزینه پست

پس از دریافت گذرنامه نیاز به ویزای کشور آذربایجان دارید که دریافت ویزا به سه روش امکان پذیر می باشد:

  1. اگر توسط یک تور گردشگری قصد سفر به باکو را دارید می توانید به یک آژانس مسافرتی مراجعه کرده و با پرداخت تمام هزینه های لازم که شامل ۷۰ یورو می شود، ویزای خود را سه روزه دریافت کنید.
  2. اگر به صورت شخصی قصد سفر به باکو را دارید می توانید به سفارت آذربایجان در تهران و یا تبریز مراجعه کنید. مدارک و هزینه ی لازم در این روش عبارتند از: پرداخت ۲۰ دلار، دو قطعه عکس، اصل و کپی از صفحات گذرنامه و کپی از بیمه نامه مسافرتی. لازم به ذکر است بیمه نامه مسافرتی برای دریافت ویزا الزامی است و از ۶۵ هزار تا ۱ میلیون تومان هزینه دارد.
  3. از طریق سایت gov.az نیز می توانید اقدام به دریافت ویزای الکترونیکی آذربایجان نمایید که هزینه ی آن در مجموع ۲۴ دلار خواهد شد.

انواع راه های رسیدن به شهر باکو و هزینه های آن

باکو آذربایجان

برای سفر به بزرگترین شهر جمهوری آذربایجان راه های متفاوتی وجود دارد که با توجه به روحیه و هزینه مدنظر خود می توانید یکی از این راه ها را برای سفر به باکو انتخاب کنید.

  1. سفر از طریق تورهای گردشگری که فقط به صورت زمینی و هوایی صورت می گیرد که در هر دو صورت قیمت این تور ها به زمان سفر، نوع هتل و… بستگی دارد.

تور هوایی باکو که عموما ۳ شب و ۴ روز می باشد از ۱۵۰۰۰۰۰ تومان تا ۴۰۰۰۰۰۰ تومان قیمت دارد. تور زمینی باکو نیز به مدت ۴ روز و ۵ شب قیمتی بین ۲۵۰۰۰۰۰ تومان تا ۸۰۰۰۰۰۰ دارد.

  1. سفر به صورت شخصی که این نوع سفر به ۵ روش امکان پذیر است:
  1. هواپیما: قیمت بلیت رفت و برگشت تهران-باکو بین ۱۰۰۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰۰ می باشد.
  2. قطار: با قطار به طور مستقیم نمی توان از ایران به باکو سفر کرد بنابراین باید از قطارهای شهر آستارا-آذربایجان استفاده کنید که بین ۸ منات آذربایجان تا ۱۶ منات آذربایجان هزینه دارد.
  3. اتوبوس: برای سفر با اتوبوس از تهران تا باکو باید ۴۰ منات آذربایجان که حدودا معادل ۲۵۰۰۰۰ تومان می شود، هزینه کنید.
  4. تاکسی: اگر می خواهید با تاکسی به شهر باکو سفر کنید، پیشنهاد می کنیم از تاکسی های کرایه ای لب مرز استفاده کنید. هزینه کرایه ی ماشین های لب مرزی در ایام تابستان بین ۴۵ منات تا ۵۵ منات و در دیگر ایام سال ۲۰ منات تا ۳۵ منات می باشد.
  5. ماشین شخصی: برای سفر با ماشین شخصی به باکو می بایست مراحل زیر را انجام داده تا بتوانید با ماشین شخصی خود از کشور خارج شوید:
  • دریافت گواهینامه بین المللی با اعتبار یک ساله (شامل ۹۵۰۰۰ تومان هزینه)
  • دریافت کارت بین المللی خودرو با اعتبار یکساله (شامل ۸۶۰۰۰ تومان هزینه)
  • پلاک ترانزیت دائمی (شامل ۲۸۸۰۰۰ تومان هزینه)
  • کارت عضویت کانون جهانگردی با اعتبار یکساله (۴۴۰۰۰ تومان هزینه)
  • برچسب IR دائمی (شامل ۴۰۰۰ تومان هزینه)
  • برگه کاپوتاژ با اعتبار یکساله (شامل ۱۷۰۰۰ تومان هزینه)
  • بیمه (بیمه ایران ۱۵ روزه شامل ۷۰۰۰۰ تومان هزینه و بیمه سه ماه ترک شامل ۲۱۰ تا ۲۵۰ هزار تومان هزینه)

هزینه حمل نقل در شهر باکو

حمل و نقل در باکو

از دیگر هزینه های سفر به باکو هزینه ی حمل و نقل در این شهر است. شهر باکو دارای سرویس های حمل و نقل بسیاری دارد که می توانید برای جابه جایی و دیدن نقاط مختلف شهر از این سرویس ها بهره ببرید. اگر می خواهید از مترو و اتوبوس در این شهر استفاده کنید می توانید یک باکو کارت با قیمت ۲ منات آذربایجان تهیه کنید. هزینه مترو و اتوبوس در باکو هر کدام ۲۰ قپیک است. هزینه ی تاکسی های موجود در شهر توافقی است اما برای مسیرهای کوتاه حدودا ۲ منات دریافت می کنند. کرایه ی ماشین شخصی در این شهر روزانه حداقل ۳۵ منات است. برای ترنسفر فرودگاهی نیز باید ۲۰ منات هزینه کنید.

هزینه اماکن گردشگری شهر باکو

جاهای دیدنی باکو

افرادی که عادت دارند قبل از سفر به طور دقیق برنامه ریزی های لازم را انجام دهند بد نیست تا اطلاعات کافی از هزینه های سفر به باکو از جمله هزینه بازدید از اماکن گردشگری این شهر را داشته باشند. برای بازدید از جاذبه ها و اماکن گردشگری شهر باکو نیاز است تا هزینه ای را به بلیت برای ورود پرداخت کنید. هزینه اماکن دیدنی این شهر به شرح زیر است:

  • کاخ شیروان شاه: ۱۰ منات آذربایجان
  • قلعه دختر: ۱۰ منات آذربایجان
  • آتشگاه: ۵ منات آذربایجان
  • یانار داغ (کوه سوزان): ۲ منات آذربایجان
  • موزه فرش باکو: ۷ منات آذربایجان
  • مرکز حیدر علی اف: ۱۵ منات آذربایجان
  • حمام تازا داماد: ۱۵ منات آذربایجان
  • پارک آبی دالغابیچ: ۳۵ منات آذربایجان
  • کشتی کروز: ۳ منات آذربایجان
  • موزه ملی تاریخ آذربایجان: ۱۰ منات آذربایجان

هزینه های اقامت و رزرو هتل در شهر باکو

هزینه های اقامت و رزرو هتل از جمله هزینه های سفر به باکو محسوب می شود که لازم است قبل از سفر اطلاعاتی در این خصوص کسب کرد. این شهر برای اقامت گردشگران خود چندین گزینه فراهم کرده است که مسافران بسته به موقعیت خود می توانند یکی از این اقامتگاه ها را انتخاب کنند:

  • هتل ها: هتل های ۵ ستاره لوکس باکو برای اقامت مهمانان خود هزینه ای حدود ۱۲۰ منات آذربایجان تا ۳۰۰۰ منات آذربایجان را دریافت می کنند (حدودا از ۱ میلیون تومان تا ۱۹ میلیون تومان). هتل های ۴ ستاره باکو از ۳۰ منات آذربایجان تا ۳۰۰ منات آذربایجان قیمت دارند (حدودا از ۲۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان). برای اقامت در هتل های ۳ ستاره این شهر باید هزینه ای حدود ۲۰ منات آذربایجان تا ۱۸۰ منات آذربایجان را پرداخت کنید (حدودا از ۱۲۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان)
  • سوئیت ها و هتل آپارتمان ها: انتخاب سوئیت و آپارتمان برای اقامت در شهر باکو حدود ۱۰ منات آذربایجان تا ۱۷۰ منات آذربایجان هزینه کنید.
  • هاستل ها: هاستل خوابگاهایی هستند که سرویس بهداشتی و آشپزخانه مشترک دارند. اجاره هاستل در این شهر از ۵ منات آذربایجان تا ۸۰ منات آذربایجان هزینه دارد.
  • ویلاها: در شهر باکو ویلاهای وجود دارد که دور از مرکز شهر واقع شده و به ازای هر شب قیمتی معادل ۳۰۰ دلار را از مسافران برای اقامت دریافت می کنند.

هزینه خوراک در باکو

غذاهای باکو

شهر باکو دارای رستوران ها لوکس، غذاخوری های معمولی، فست فود ها و کافه های متنوعی است. اگر قصد دارید رستوران های لوکس این شهر را امتحان کنید بسته به رستوران موردنظر باید از ۳۰ منات آذربایجان به بالا هزینه کنید. با پرداخت حدود ۱۵ منات آذربایجان تا ۲۵ منات آذربایجان می توانید در رستوران های معمولی شهر باکو غذا میل کنید. رستوران های ارزان این شهرهزینه ای شامل ۶ منات آذربایجان تا ۱۶ منات آذربایجان را از مشتریان خود دریافت می کنند. هزینه خوردن غذا درفست فود های زنجیره ای شهر باکو نیز حدود ۸ منات آذربایجان هزینه دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید