پارک ریکه تفلیس یکی از مکان های تفریحی گرجستان و اماکن گردشگری شهر تفلیس محسوب می شود.
این پارک در سال ۲۰۱۳ میلادی نزدیک به شهر قدیمی تفلیس ساخته شده و به بهره برداری رسیده است.
آسان ترین روش دسترسی برای رسیدن از طریق پل صلح که یک پل شیشه ای و آهنی است، می باشد و از سمت شرقی پل به پارک ریکه تفلیس ختم می شود.
این پارک از قسمت جنوبی خود به میدان اروپا می رسد که بعد از پیوستن کشور گرجستان به اتحادیه اروپا به این نام تغییر پیدا کرده است.
همچنین خیابان شاردنی که در آن انواع کافه و رستوران های متنوع وجود دارد نیز در نزدیکی این پارک قرار گرفته است.
پارک ریکه معمولا در فصول گرم تر سال شاهد گردشگران بسیاری بوده است.این پارک دارای ایستگاه تله کابین می باشد که برای تماشای قلعه ناریکالا و مجسمه مادر می توان از آن استفاده کرد.
پارک ریکه که از جاذبه های گردشگری شهر تفلیس به شمار می آید دارای چشم انداز بامنظره ای زیبا از کاخ ریاست جمهوری گرجستان است.
درون این پارک دو سازه عظیم متالیکی وجود دارد که ساخت آن هنوز به پایان نرسیده است اما قرار است که در آینده بعنوان سالن کنسرت و نمایشگاه از آن ها استفاده شود.
در طول سال فستیوال های متنفاوت گرجی نیز در محوطه این پارک برگزار می شود.
همچنین در داخل این پارک عظیم سالن تئاتر و موسیقی واقع شده است.این مرکز فرهنگی از دو عنصر لوله ای شکل از پانل های فولادی ضد رنگ ساخته شده است که هر دوی این عنصرها رو به فضای سبز و رود خانه می باشد.در داخل این مجموعه نیز ساختار فولاد و بتن کاربرد بسیاری داشته است. این مجموعه بزرگ از یک تئاتر موزیکال، سالن نمایشگاه با ظرفیت ۵۶۶ نفر و همچنین یک کافه تریا که انواع نوشیدنی در آن سرو می شود، تشکیل شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید