اماکن گردشگری شهر دبی

دبی

دبی یکی از شهر های کشور امارات متحد عربی است که در سواحل خلیج فارس واقع شده است.
هوای امارات اغلب سال آفتابی است و میانگین بارش باران سالانه تنها ۸۸ میلی لیتر می باشد. به طور کلی هوا در شهر دبی گرم است و به نسبت فصل می تواند بین ۱۲ الی ۵۰ درجه سانتی گراد تغییر کند، مناطق ساحلی نیز گرم و سوزان است اما رطوبت دارد.
شهر دبی سومین شهر جهان از نظر سازه و ساختمان های بلند می باشد.
در مطلب زیر با چندین اماکن گردشگری این شهر آشنا خواهید شد.

باغ معجزه
باغ معجزه دبی بزرگترین باغ گل طبیعی در جهان می باشد که در دبی واقع در امارت متحده عربی می باشد. این باغ در مجموع دارای ۴۵ گونه مختلف گل می باشد که از جمله آن ها می توان گل میخک، گل پیاز، گل رز، گل لاله و .. را نام برد. این باغ گل به عنوان یک نمایشگاه افتتاح شد و ۵ تا ۷ ماه در سال در فصل های پاییز و زمستان از بازدیدکنندگان و گردشگران استقبال می کند.

باغ معجزه دبی

پارک آبی آتلانتیس
پارک آبی آتلانتیس یکی از برترین پارک های آبی شهر دبی می باشد که در محوطه خارجی هتل آتلانتیس در جزیره جمیرا واقع شده است. مساحت این پارک ۱۴۱ هکتار است که شامل سرسره های عظیم آبی که در چندین نوع مختلف به نام های سرسره آکواکندا، سرسره زوم رنگو، سرسره ایمان، سرسره رقابت، سرسره ترن آبی، سرسره در اعماق دریا و .. می باشد.
این پارک آبی دارای چندین رستوران می باشد که آماده ارائه انواع مواد غذایی و خوراکی های سبک برای مهمانان هستند.

پارک آبی آتلانتیس

موزه تمدن اسلامی شارجه
موزه تمدن اسلامی شارجه یکی از بهترین موزه های دبی کشور امارات می باشد که به روی تاریخ اسلام تمرکز دارد. این موزه دارای ۷ نمایشگاه بزرگ و مجزا می باشد.
این هفت نمایشگاه شامل ابوبکر، علمی و فناوری ابن الحتیم، هنر اسلامی ۱، هنر اسلامی ۲، هنر اسلامی ۳ و ۴، نمایش سکه های اسلامی و نمایشگاه المناره است. به طور کلی این موزه بیش از ۵۰۰۰ آثار هنری اسلامی تا گسترش آن در آسیا و آفریقا و تا به امروز برای نمایش گردشگران قرار داده است.

موزه تمدن اسلامی شارجه دبی

مسجد شیخ زائد
مسجد شیخ زائد یکی از نقاط دیدنی امارات متحده عربی است که در منطقه ابوظبی امارات قرار دارد.
این مسجد به طور رسمی در سال ۲۰۰۷ میلادی گشوده شد. مسجد شیخ زاید دارای ۸۲ گنبد در ۷ اندازه مختلف می باشد که بزرگ ترین گنبد آن ۸۳ متر ارتفاع و بیش از ۳۲ متر قطر دارد و یکی از یرزگ ترین گنبد های جهان محسوب می شود.این گنبدها با رخام و مرمر سفید و گچبری بسیار زیبایی پوشیده شده است.

مسجد شیخ زائد

جاده شیخ زائد
جاده شیخ زائد شاهراه اصلی دبی است که از منطقه ی مدرن و اقتصادی دبی می گذرد. این مسیر یکی از بهترین نقاط شهر برای تماشای چشم انداز آسمان خراش های مشهور دبی می باشد. مشهور ترین و معروف ترین مراکز خرید دبی نیز در امتداد این خیابان قرار گرفته است.

محله بستیکه
محله بستیکه که یکی از مناطق مهم گردشگری و تاریخی امارات می باشد در مجاورت موزه دبی، در منطقه بٌر دبی و در خیابان فهیدی قرار دارد. محله بستیکه در سال ۱۸۹۰ میلادی توسط بستکی های مهاجر تاسیس شده است. وسعت این محله در حدود ۳۸۰۰۰ هزار متر مربع می باشد و دارای تعداد ۵۲ خانه مسکونی قدیمی است. این منطقه دیدنی که با الهام از شهر های سنتی عربی و ایرانی طراحی شده است دارای چند هتل مجلل، رستوران، سالن کنفرانسی و آمفی تئاتر می باشد.

محله بستکیه

مسجد جمیرا
مسجد جمیرا که از جاذبه های گردشگری شهر دبی می باشد یکی از زیبا ترین و معروف ترین مسجد های این شهر است که در محله جمیرا واقع شده است. این مسجد دارای یک گنبد زیبا به ارتفاع ۱۶ متر و دو مناره به طول تقریبی ۴۰ متر سنگ کاری شده و یک منبر بسیار مجلل که نمونه ای از معماری نوین می باشد،است. تصویر این مسجد به عنوان سمبلی بر روی اسکناس های ۵۰۰ درهمی چاپ شده است.

مسجد جمیرا

برج العرب
برج العرب یکی از جاهای دیدنی دبی و بلند ترین هتل جهان است که در بزرگراه جمیرا قرار دارد. ین برج در جزیره ای مصنوعی که به منظور احداث همین هتل در خط ساحلی دبی به وجود آمده،ساخته شده است که ارتفاعی حدود ۳۲۱ متر دارد.این هتل تجملی که یکی از گران ترین هتل های جهان به شمار می رود،تنها هتل ۷ ستاره جهان نیز شناخته شده است و از هر نقطه ای در دبی می توان آن را مشاهده کرد.

برج العرب

خور دبی
خور دبی یکی از مناطق پر طرفدار و جذاب برای مردم محلی و گردشگران دبی می باشد و شهر را به دو قسمت دیره در شمال و بر دبی در جنوب تقسیم می کند. این منطقه عنصر قدرتمندی در رشد شهر دبی محسوب می شود چون اولین چیزی که مهاجران این منطقه را به خود جذب می کند، ماهیگیری و صید مروارید در خور دبی است. در سمت غربی خور رستوران های متعددی وجود دارد. این رستوران ها در ناحیه ای به نام شندقه واقع شده است. در قسمت شرقی خور دبی نیز ساختمان های مجلل، کتابخانه عمومی، هتل های مدرن، بازار داروهای سنتی و ایستگاه قایق های تاریخی که بیش از یک قرن در خور دبی فعالیت دارند،دیده می شوند.

خور دبی

موزه دبی
موزه دبی یکی از جاذبه های گردشگری شهر دبی و یکی از نقاط دیدنی امارات متحده عربی می باشد. در ورودی موزه مجموعه ای از نقشه های قدیمی خلیج فارس و امارات را همراه با عکس های هوایی از توسعه شهری دبی به نمایش گذاشته شده است. نگار خانه تصاویری از خور دبی، خانه های عربی قدیمی، مساجد، بازارها، باغ های خرما، زندگی ساحل نشینان و بیابان نشینی را در معرض دید عموم قرار داده است. از جمله دیگر بخش های موزه دبی می توان به قسمت های مدرسه اسلامی، بادیه نشینی و معاش ماهیگیران را نام برد.

موزه دبی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید